نماینده مردم فیروزآباد در مجلس با بیان اینکه متاسفانه قیمت تعیین شده برای خرید محصول لیمو ترش حوزه انتخابیه اش حتی نیمی از هزینه های تولید آن را نیز پوشش نمی دهد، از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا زمینه لازم برای صادرات و خرید تضمینی لیمو ترش قیر و کارزین را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 06 August 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محمدمهدی فروردین در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان های قیر و کارزین با تولید سالانه 140 هزار تن لیموترش رتبه اول تولید این محصول در کشور را دارند ولی متاسفانه این روزها در حالی که برداشت این محصول آغاز شده، قیمت آن نیمی از هزینه های تولید را نیز پوشش نمیدهد و باغداران همچون سال گذشته متضرر شده و رغبتی به برداشت محصول لیمو ندارند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای وزیر، خواهشاً زمینه صادرات این محصول و خرید تضمینی را در دستور کار قرار داده و به داد باغداران قیر و کارزین برسید. از سوی دیگر باغداران میمند در رابطه با محصول انگور نیز با مشکلاتی مواجهند، چرا که متاسفانه تعیین قیمت آن در بازار در دست دلالان بوده و کشاورزان متضرر می شوند.

وی تصریح کرد: حقوق کارمندان وزارت کشور باید افزایش داده شود، با شرایط فعلی آنها با چه انگیزه ای انتخابات برگزار کنند، همچنین لازم است افزایش حقوق نیروهای فراجا نیز مورد توجه قرار گیرد، چرا که حقوق آنها کفاف زندگی شان را نمی دهد و در شرایطی که آنها نمی توانند صدایشان را برای اعتراض بلند کنند، نباید نسبت به وضعیت شان بی توجه باشیم.

فروردین یادآور شد: بی تردید نیروهای فراجا امنیت کشور را تامین می کنند، با این حال از فرماندهان تا کارکنانشان از وضعیت حقوق خود معترضند که می طلبد به این موضوع رسیدگی کنیم تا بتوانیم دینی که بر گردنمان است برای این قشر زحمتکش ادا کنیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار